POKAŻ MENU
 
  • ZOSTAŃ NASZYM UCZNIEM!


    więcej
  • MISJA SZKOŁY

    Dążenie by realizować oczekiwania społeczne,
    co do profesjonalnego przygotowania przyszłych
    pracowników służby zdrowia, pełnego uczestnictwa
    w życiu społecznym, zawodowym i kulturalnym
    Panuje atmosfera zaufania i zrozumienia,
    która sprzyja rozwojowi ucznia,słuchacza.
    Nauczyciele wspierają  w pokonywaniu trudności, uczą asertywności 
    wzbudzają optymizm i chęci do dalszego rozwoju.
    Wśród nauczycieli szkoły są pasjonaci,
    którzy potrafią zaszczepić zainteresowanie zawodem,
    sprawić, że uczeń/słuchacz odnajduje swoje miejsce
    i jest przekonany o słuszności dokonanego wyboru.

     

  • U NAS ZNAJDZIESZ

    bogatą ofertę edukacyjną
    wyjątkową atmosferę
    nowoczesne zaplecze dydaktyczne
    świetnie wyposażone pracownie
    nauczycieli - praktyków
    możliwość łączenia nauki z innymi obowiązkami
    dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe
    suplement EUROPASS
    ZAJĘCIA PRAKTYCZNE

 

Terapeuta zajęciowy

Terapeuta Zajęciowy...

...to kierunek przeznaczony dla kandydatów wrażliwych na piękno, interesujących się psychologią i pedagogiką, którzy łatwo nawiązują kontakt z innymi ludźmi. Mile widziane są osoby o uzdolnieniach artystycznych i manualnych. W trakcie nauki słuchacze uczą się metod organizowania czasu wolnego osobom chorym i z różnym stopniem niepełnosprawności oraz odnajdywania się w nowej sytuacji życiowej spowodowanej urazem lub chorobą. Absolwenci mogą podjąć pracę w placówkach rehabilitacji, domach dziennego pobytu, klubach seniora    szpitalach psychiatrycznych, sanatoriach.

Nauka prowadzona jest w trybie WIECZOROWYM, trwa IV semestry i kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe.

Celem kształcenia zawodowego jest przygotowanie uczących się do życia w warunkach współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy.

Zadania szkoły i innych podmiotów prowadzących kształcenie zawodowe oraz sposób ich realizacji są uwarunkowane zmianami zachodzącymi w otoczeniu gospodarczo-społecznym, na które wpływają w szczególności: idea gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja procesów gospodarczych i społecznych, rosnący udział handlu międzynarodowego, mobilność geograficzna i zawodowa, nowe techniki i technologie, a także wzrost oczekiwań pracodawców w zakresie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników.

W procesie kształcenia zawodowego ważne jest integrowanie i korelowanie kształcenia ogólnego i zawodowego, w tym doskonalenie kompetencji kluczowych nabytych w procesie kształcenia ogólnego, z uwzględnieniem niższych etapów edukacyjnych. Odpowiedni poziom wiedzy ogólnej powiązanej z wiedzą zawodową przyczyni się do podniesienia poziomu umiejętności zawodowych absolwentów szkół kształcących w zawodach, a tym samym zapewni im możliwość sprostania wyzwaniom zmieniającego się rynku pracy.

W procesie kształcenia zawodowego są podejmowane działania wspomagające rozwój każdego uczącego się, stosownie do jego potrzeb i możliwości, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych ścieżek edukacji i kariery, możliwości podnoszenia poziomu wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki.

Elastycznemu reagowaniu systemu kształcenia zawodowego na potrzeby rynku pracy, jego otwartości na uczenie się przez całe życie oraz mobilności edukacyjnej i zawodowej absolwentów ma służyć wyodrębnienie kwalifikacji w ramach poszczególnych zawodów wpisanych do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego.